ارتقا تمدید خرید فروش واگذاری افزایش پایه‌های رتبه


با حصول اطمینان با عقد قرارداد (100 % تضمینی)
شرکت پونل، آبادی - 09122239825
سعیدی - 09122596137

رتبه بندی پیمانکاری چیست؟

رتبه بندی یک نوع معیار صلاحیت گذاری بر اساس استانداردهای تعریف شده است. به عبارتی دیگر، رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، بررسی میزان توانایی شرکت (بر اساس نفرات و سوابق آن ها، تجربه‌ی کاری و توان مالی) است

ثبت علائم تجاری - برند

برند ترکیبی از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار یا علامت است که موجب شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات می شود.طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، مارک، برند (brand ) یا نمانام ، یک نام ، عبارت ،طرح ،ویژگی ،نماد یا هر ویژگی دیگری است

ثبت شرکت ها

شرکت به عنوان یک الزام قانونی می بایست به ثبت برسد. چرا که هر شرکت تجارتی زمانی معتبر است و از نظر قانونی رسمیت دارد که به ثبت رسیده باشد. در واقع، ثبت شرکت وسیله ای است که بدین طریق دولت مقررات شرکت های تجارتی را کنترل می نماید...

اخذ جواز تاسیس

مجوز جواز تاسیس، موافقت اولیه ای است که به متقاضی انجام امور مونتاژ، تولید، طراحی آسانسور، فنی مهندسی و ... اجازه داده می شود تا نسبت به انجام فعالیت مذکور در محدوده ای که خود سازمان در نظر گرفته است فعالیت نماید.

ثبت تغییرات شرکت

شرکت ها بعد از ثبت، ممکن است نیازمند تغییراتی در رابطه با اساسنامه یا موارد خاص دیگر باشند. منظور از این تغییرات، به طور کل تمام تغییرات و تصمیمات شرکت می باشد که در طی مواردی نظیر مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده یا جلسات هیئت مدیره صورت می‌گیرد.

ارتقا و افزایش رتبه

شرکت هایی که قصد افزایش، ارتقاء و تمدید رتبه هایشان را دارند می توانند با ارائه کلیه مدارک، به این شرکت، با تعیین و تایید وضعیت موجود نسبت به این مهم اقدام کنند. بدیهیست که این مهم منوط به عقد قرارداد فی ما بین خواهد بود.

در باره ما


ثبت شرکت، خرید، فروش، ارتقاء، اخذ، تمدید، واگذاری و افزایش پایه‌های رتبه پیمانکاری - ساجات
در اسرع وقت و با حصول اطمینان، با عقد قرارداد (100 % تضمینی)
شرکت پونل، آبادی - 09122239825
سعیدی - 09122596137

ثبت شرکت، خرید، فروش، ارتقاء، اخذ، تمدید، واگذاری و افزایش پایه‌های رتبه پیمانکاری را از ما بخواهید تا در اسرع وقت و با حصول اطمینان از عقد قرارداد (100 % تضمینی) زیر نظر وکلای کار آزموده، خاطری آسوده داشته باشید.
شرکت پونل، آبادی - 09122239825

ثبت شرکت، خرید، فروش، ارتقاء، اخذ، تمدید

واگذاری و افزایش پایه‌های رتبه پیمانکاری، ساجات


شرکت پونل، با کادری مجرب و سابقه‌ی طولانی

در این مسیر آماده‌ی خدمت‌گزاری به سبک نوین

برای پیمانکاران عزیز می‌باشد.


شرکت پونل، آبادی - 09122239825

سعیدی - 09122596137

رتبه‌ها همگی ساجاتی - ساجاری بوده و منطبق با آخرین آئین نامه می‌باشد و اسم شرکت‌ها روی سایت می‌باشد . زمان اعتبار وکالت‌های مهندسین دو سال کامل و به روز می‌باشد . در صورت توافق مالی مهندسین بصورت چهارساله هم قابل تفویض می‌باشد.
خرید و فروش و ارتقاء رتبه پیمانکاری را از ما بخواهید تا در اسرع وقت و با حصول اطمینان از عقد قرارداد (100 % تضمینی) زیر نظر وکلای کار آزموده خاطری آسوده داشته باشید.

تعریف رتبه بندی و صلاحیت به طور کلی در واقع یک نوع مقیاس برای تعیین کیفیت وکمیت پیمانکاران برتر در ارائه خدمات و شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی و پروژه ها می باشد.
رتبه های پیمانکاری با کمترین پایه از 5 آغاز و به پایه 1 ارتقا می یابد که برای اخذ پایه 5 به 375 امتیاز نیاز دارد که این امتیاز با مدرک و سابقه مهندسین زمینه و مرتبط به دست می آید یعنی برای اخذ رتبه پایه 5 نیاز به 1 مهندس با مدرک تحصیلی زمینه با 7 سال سابقه و یا دو نفر مهندس با هرکدام 3 سال سابقه مرتبط مورد نیاز می باشد. با ارتقاء پایه های درخواستی هرکدام از رشته های درخواستی فوق، این امتیاز افزایش می یابد برای پایه 4 امتیاز 750 و برای پایه 3 امتیاز 1200 و برای پایه 2 امتیاز 1800 و در نهایت برای پایه 1امتیاز 3000 مد نظر می باشد وهمچنین اظهارنامه مالیاتی و کارکرد شرکت بر اساس تخصص درخواستی در کدام رشته و پایه نیز برای ارتقا رتبه ها مطرح است که نحوه ی محاسبه این امتیازات و کارکرد ها در صورت تمایل شما توسط کارشناسان این مجموعه انجام می پذیرد . و این مجموعه در زمینه های تخصصی خود مخصوصا رتبه بندی و ثبت و تغییرات بسیار تخصصی عمل نموده و شما را با حد اقل زمان و هزینه ممکن به هدفتان میرساند.

رتبه مشاور مدرکی است که براساس مقررات آئین نامه به منظور اعلام صلاحیت مشاور از سوی سازمان برای ارائه خدمات مشاور صادر می شود.
سازمان، مشاوران را ، در پایه های "سه "، "دو" و "یک " در هر تخصص و همچنین پایه نهایی درگروههای تخصصی، تعیین صلاحیت مینماید.
هر مشاور میتواند با معرفی افآبادی واجد شرایط بر اساس ضوابط در تمامی تخصص ها و گروههای تخصصی و یا تکرار در تخصص احراز صلاحیت نماید.

مطالب مربوط

28. آیین نامه‌ها و ضوابط ثبت موسسات کاریابی

ماده ۱- منظور از اصطلاحاتی که در آئین نامه موسسات کاریابی بکار برده شده است به شرح زیر میباشد:
الف) کاریابی: توسط اشخاص برای راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و شاغلین، شناسایی فرصت‌های شغلی در داخل و یا خارج از کشور جهت بکارگماری متقاضیان کار و تأمین خواست متقاضیان نیروی کار راه اندازی می‌گردند. منظور موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی (خصوصی، تعاونی) می‌باشد.
شرکت‌های کاریابی‌ها به دو دسته عمومی و تخصصی دسته بندی میشوند: حوزه فعالیت کاریابی‌های عمومی منحصر به بخش خدمات و کاریابی‌های تخصصی به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و ساختمان مربوط میشود که در صورت افزایش تقاضا به سایر بخش‌های تخصصی نیز تسری می‌یابد.
ب) مشاور: شخصی است که به قوانین و مقررات بازار کار داخلی و یا خارجی مسلط میباشد و همچنین تقاضای نیروی کار آن بازار که مشاوره شغلی به متقاضیان را با استفاده از فنون و روش‌های مشاوره بعهده دارد.
پ) کاریاب: انجام امور مربوط به شناسایی فرصت‌های شغلی، کارفرمایان موجود در حوزه جغرافیایی و نوع فعالیت‌ها را به منظور جذب فرصتهای شغلی بر عهده دارد.
ت) دفتر مرکزی: پایگاه معینی است که از طرف مدیر کاریابی به عنوان مرکز اصلی فعالیت کاریابی در نظر گرفته می‌شود و فعالیت کاریابی در آن بصورت متمرکز و مستقل انجام میگیرد.
ث) دفتر نمایندگی: مکانی است که مدیر کاریابی بنا به ضرورت بر اساس ضوابط مندرج در ماده (۱۰) این آیین نامه ایجاد می‌شود و فعالیت آن زیر نظر دفتر مرکزی میباشد.
ج) انجمن: انجمن کاریابی‌های غیردولتی یک تشکل حقوقی و صنفی است که از اجتماع اعضاء کاریابی‌ها بر اساس آیین نامه مربوطه تشکیل می‌گردد.
چ) وزارت: وزارت کار و امور اجتماعی
ح) سازمان استان: سازمان کار و امور اجتماعی استان مربوط
خ) قانون: قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار مصوب ۱۳۸۰
د) هیأت مرکزی: هیأت موضوع ماده (۵) این آیین نامه که در وزارت تشکیل می‌شود.
ذ) هیأت استانی: هیأت موضوع ماده (۷) این آیین نامه که در سازمان استان تشکیل می‌شود.
ماده ۲- هر گونه فعالیت در امور کاریابی بدون مجوز قانونی ممنوع بوده و تنها با مجوز وزارت کار و امور اجتماعی مجاز می‌باشد.
ماده ۳- مجوز فعالیت کاریابی در چهارچوب ضوابط ابلاغی وزارت و توسط سازمان استان مربوط صادر می‌گردد.
ماده ۴- انتقال مجوز کاریابی ناشی از فوت، از کارافتادگی، رد صلاحیت و… تنها در چهارچوب ضوابط ابلاغی وزارت مجاز می‌باشد.
ماده ۵- هیأت مرکزی متشکل از افراد زیر می‌باشد که به منظور انجام وظایف مندرج در ماده (۶) این آیین نامه در وزارت تشکیل می‌شود:
الف) مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت (رئیس)
ب) مدیر کل توسعه اشتغال وزارت (نائب رئیس)
پ) نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (عضو)
ت) مدیر کل دفتر روابط بین الملل وزارت (در مورد کاریابی‌های خارج از کشور) عضو
ث) ‌ نماینده وزارت امور خارجه (در مورد کاریابی‌های خارج از کشور) عضو
ج) نماینده انجمن موسسات کاریابی (عضو)
چ) مدیر کل تنظیم و نظارت بر روابط کار
تبصره ۱- احکام اعضا توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت صدور می‌گردد.
تبصره ۲- جلسات با حضور دو سوم اعضاء رسمی و رأی اکثریت ملاک است.
ماده ۶- وظایف هیأت مرکزی به شرح زیر است:
الف) تهیه برنامه‌های سالانه و پنجساله توسعه کمی و کیفی موسسات کاریابی
ب) تهیه شاخص‌های ارزیابی عملکرد موسسات کاریابی
پ) بررسی سایر امور قابل واگذاری به موسسات کاریابی
ت) تعیین ضوابط و شرایط مربوط به مکان، امکانات و تجهیزات و کارکنان مورد نیاز کاریابی ها
ث) نظارت عالیه بر عملکرد هیأت استانی
ج) انجام مصاحبه تخصصی با متقاضیان ایجاد کاریابی خارجی به منظور ارزیابی آشنایی آنان با بازار کار بین الملل و مقررات و قوانین کشور هدف
چ) تجدید نظردر آراء‌ صادره هیأت‌های استانی در صورت لزوم
ماده ۷- هیأت استانی مرکب از افراد زیر می‌باشد که به منظور انجام وظایف مندرج در ماده (۸) این آیین نامه در استان ذی ربط تشکیل می‌شود:
الف) ریاست سازمان استان (رئیس)
ب) مدیریت کارآفرینی و اشتغال سازمان استان (نایب رئیس)
پ) مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای استان (عضو)
ت) نماینده انجمن موسسات کاریابی (عضو)
ث) نماینده واحد حراست سازمان استان (عضو)
ماده ۸ – وظایف هیأت استانی به شرح زیر است:
الف) بررسی و تائید صلاحیت فردی و حرفه‌ای اشخاص متقاضی ایجاد کاریابی جهت صدور مجوز کاریابی در چهارچوب ضوابط و شرایط ابلاغی
ب) رسیدگی به موارد تخلف کاریابی ها
پ) ارزیابی عملکرد کاریابی‌ها در چهارچوب امور محوله و شرایط و ضوابط ابلاغی
ت) تمدید و در صورت ضرورت لغو مجوز کاریابی ها
ماده ۹- وظایف سازمان استان به شرح زیر است:
الف) اخذ اطلاعات و آمار عملکرد ماهانه کاریابی‌ها و ارسال به مرکز آمار و اطلاعات بازار کار وزارت
ب) نظارت بر درج آگهی کاریابی‌ها در جراید و رسانه‌های جمعی در جهت حسن اجرای مقررات و ضوابط توسط آنان
پ) انجام نظارت و بازرسی‌های مستمر از کاریابی ها
ت) ارسال منظم گزارش وضعیت کاریابی‌ها به دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها
ث) شناسایی کاریابی‌های غیر مجاز و اعلام جرم علیه ایشان در مراجع ذی صلاح و پیگیری آن به منظور جلوگیری از ادامه فعالیت آنان مطابق قانون
ج) نظارت بر حسن اجرای انتخابات انجمن کاریابی‌ها در استان
چ) تعیین تکلیف جویندگان کار ثبت نام شده مربوط به آن دسته از مراکز کاریابی که مجوز آنها لغو گردیده و یا تمدید نشده است.
ح) رسیدگی به شکایات کاریابی‌ها بر علیه انجمن
خ – تعیین گرایش‌های تخصصی و رتبه کاریابی‌ها در چهارچوب ضوابط و شرایط ابلاغی
ماده ۱۰- حوزه فعالیت موسسات کاریابی داخلی محدود به شهرستان محل استقرار دفتر کاریابی می‌باشد. ایجاد دفتر نمایندگی در استان و یا سایر استان‌ها منوط به احراز شرایط زیر می‌باشد:
الف) موافقت هیأت استانی مقصد
ب) داشتن شبکه ارتباطی بین دفتر نمایندگی و دفتر مرکزی کاریابی
پ) معرفی افراد واجد شرایط نمایندگی
تبصره ۱- هرگونه تغییر و تحول در مکان دفتر کاریابی با هماهنگی سازمان استان خواهد بود.
تبصره ۲- کاریابی‌های خارجی با اجازه هیأت مرکزی باید در کشور مورد نظر شعبه و یا دفتر نمایندگی تاسیس نمایند.
ضوابط تشکیل موسسات کاریابی:
ماده ۱۱- شرایط متقاضیان ایجاد کاریابی (‌عمومی /تخصصی)
الف) تابعیت جمهوری اسلامی ایران و تدین به یکی از ادیان رسمی کشور
ب) داشتن حداقل سن ۳۰ سال تمام
پ) تأهل
ت) دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در یکی از رشته‌های مدیریت، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، حقوق، علوم اقتصادی و روانشناسی
تبصره – متقاضیان ایجاد کاریابی تخصصی، علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته‌های مرتبط با حوزه فعالیت، لازم است با قوانین و مقررات حوزه تخصصی آشنا باشند.
ث) دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای آقایان)
ج) آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار
چ) داشتن سابقه و تجربه کاری کافی در زمینه کاریابی فرصت‌های شغلی حوزه مربوطه
ح) شرکت‌ها و موسسات (خصوصی و تعاونی) باید به موجب قوانین و مقررات ثبت در جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده باشند.
خ) برخورداری از حسن شهرت و نداشتن سابقه کیفری مؤثر به تایید مراجع ذی صلاح
ماده ۱۲ – متقاضیان ایجاد کاریابی عمومی موظف به استخدام حداقل ۴ نفر با عناوین شغلی زیر به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و کاریابی می‌باشند.
الف) کارشناس مشاوره و کاریابی (مرد)
ب) کارشناس مشاوره و کاریابی (زن)
پ) کارشناس امور اقتصادی
ت) متصدی امور دفتری و رایانه
تبصره – متقاضیان ایجاد کاریابی تخصصی علاوه بر داشتن کارکنان مورد اشاره در ماده (۱۲) موظف به استخدام حداقل یک نفر کارشناس جهت انجام مشاوره تخصصی به متقاضیان در حوزه مربوطه می‌باشند.
ماده ۱۳- متقاضیانی که با درخواست آنان موافقت به عمل آمده است قبل از صدور مجوز
بهره برداری، موظف به تهیه و معرفی مکان مناسب و تأمین امکانات مربوط به کاریابی و استخدام کارکنان مورد نیاز می‌باشند در غیر این صورت تقاضای آنان کان لم یکن تلقی می‌گردد.
تبصره ۱- ایثارگران متقاضی تأسیس کاریابی در شرایط مساوی دارای اولویت می‌باشند.
تبصره ۲- صدور مجوز کاریابی برای کارکنان دولت ممنوع می‌باشد.
ماده ۱۴- مدت اعتبار مجوز کاریابی از تاریخ صدور پنج سال است و تمدید آن منوط به ارزیابی و تأیید عملکرد موسسات کاریابی توسط هیأت استانی می‌باشد.
حدود اختیارات و وظایف کاریابی ها:
ماده ۱۵- وظایف کاریابی‌های داخلی و خارجی عبارت است از:
الف) شناخت بازار کار داخلی (ویژه کاریابی‌های داخلی)
ب) شناخت بازار کار کشورهای خارجی (ویژه کاریابی‌های خارجی)
پ) ثبت نام از جویندگان کار
ت) شناسایی و تعیین فرصت‌های شغلی حوزه فعالیت
ث) مشاوره و راهنمایی شغلی جویندگان کار و کارفرمایان
ج) به کار گماری جویندگان کار واجد شرایط در واحدهای پذیرنده
چ) تهیه و ارائه گزارش‌های تخصصی دوره‌ای مربوط به بازار کار منطقه فعالیت
ح) راهنمایی و معرفی جویندگان کار فاقد مهارت به مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور فراگرفتن مهارت‌های مورد نیاز بازار کار با هماهنگی سازمان استان
خ) معرفی افراد کارآفرین به شرکت‌های مشاوره مدیریت توسعه امور کارآفرینی
د) انتقال اطلاعات بازار کار به وبگاه باشگاه کار وزارت بصورت بهنگام
ذ) عضویت در انجمن کاریابی‌های استان
ر) پایبندی به منشور کاریابی ها
ز) ارسال به موقع اطلاعات و آمار عملکرد ماهانه به سازمان استان براساس ضوابط اعلام شده
ژ) حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه هویتی جویندگان کار
س) عدم انجام فعالیت‌های پیمانکاری در قالب شرکت‌های خدمات پشتیبانی نیروی انسانی
ش) مبادله اطلاعات با سایر کاریابی‌ها به منظور تامین نیروی کار مناسب کارفرمایان
ص) ورود به وب گاه باشگاه کار وزارت جهت بهره برداری از اطلاعات آن باشگاه و ارتباط پویا
ماده ۱۶- موسسات کاریابی بر اساس نوع خدمات مشاوره‌ای زیر درجه بندی میگردند:
الف) خدمات مشاوره‌ای عمومی مربوط به راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و تامین نیروی کار کارفرمایان.
ب) خدمات مشاوره‌ای تخصصی مربوط به راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و تامین نیروی کار کارفرمایان
پ) خدمات مشاوره‌ای حقوقی در حوزه روابط کار
ماده ۱۷- موسسات کاریابی در صورت ارائه خدمات مشاوره‌ای توام مندرج در بندهای الف و ب و پ درجه۱، ارائه خدمات بندهای الف و ب درجه ۲ و ارائه خدمات مندرج در بند الف درجه ۳ محسوب می‌گردند.
ماده ۱۸- مدیران موسسات کاریابی موظفند با رعایت مقررات قانونی و آیین نامه «چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و چگونگی عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوط موضوع ماده ۱۳۱ قانون کار مصوب ۶/۱۰/۱۳۷۱ هیأت وزیران» مبادرت به تشکیل انجمن و کانون انجمن‌های استانی نمایند.
ماده ۱۹- وظایف و اختیارات انجمن‌های استانی موسسات کاریابی به شرح زیر است:
الف- کوشش در جهت استیفای حقوق صنفی و خواست‌های مشروع و قانونی اعضا
ب- تشکیل بانک اطلاعات اعضاء
پ- برنامه ریزی برای رفع مشکلات، تامین نیازها، توسعه و گسترش فعالیت‌ها به تناسب بازار کار
ت- پژوهش و تحقیق در مورد راهکارهای ارتقاء سطح خدمت رسانی و بکارگیری روش‌های نوین کاریابی
ث- برگزاری آموزش‌های کاربردی با استفاده از تجارب موفق کشور و بین الملل جهت ارتقاء سطح دانش و مهارت کاریابی ها
ج- همکاری با وزارت و سازمان استان‌ها در اجرای وظایف و تکالیف مقرر
چ- پذیرفتن عضویت اعضاء جدید و توجیه و آموزش آنان نسبت به وظایف و تکالیف متقابل انجمن و عضو انجمن
ح- تهیه و تدوین شاخص‌های ارزیابی و نظارت بر عملکرد کاریابی‌ها جهت ارائه به سازمان استان
ماده ۲۰ – کانون انجمن‌های استانی موسسات کاریابی علاوه بر وظایف مندرج در ماده ۱۹ موظف به رعایت موارد زیر می‌باشند:
الف- ایجاد هماهنگی بین انجمن‌های صنفی و کانون انجمن‌های صنفی استان ها
ب- همکاری با وزارت در تهیه و تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز و حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط
پ- انجام تحقیقات لازم به منظور ارائه مشورت در خصوص برنامه ریزی و سیاست گذاری برای موسسات کاریابی به وزارت
ت- ارائه نظرات حقوقی جهت دفاع از حقوق اعضا
ماده ۲۱- جویندگان کار ملزم به پرداخت حق الزحمه کاریابی بر اساس موارد زیر می‌باشند:
الف) حق الزحمه مشاوره و ثبت نام حضوری جوینده کار در کاریابی هر سال بنا به پیشنهاد هیات مرکزی و با تایید شورای عالی حقوق و دستمزد تعیین و ابلاغ خواهد شد.
ب) حق الزحمه کاریابی بابت به کارگماری جوینده کار بر اساس مدت انتظار (فاصله زمانی ثبت نام کارجو تا به کارگماری وی) و مدت به کارگماری محاسبه و از جوینده کار دریافت میگردد.
ت) حق الزحمه به کارگماری کارجو برای قرارداد یک سال و کمتر از یک سال معادل حاصلضرب دوبرابر رقم پایه ثبت نام در مدت به کارگماری کارجو می‌باشد.
(لازم است در خصوص نحوه تعیین حق الزحمه به کارگماری کاریابی‌ها مجددا بحث شود.)
ماده ۲۲- کاریابی‌ها حق دریافت هیچ گونه وجهی به غیر از تعرفه‌های تعیین شده در موضوع ماده (۲۱) را از جویندگان کار نخواهند داشت.
تبصره- در صورت انصراف جوینده کار بعد از ثبت نام، وجه دریافت شده بابت ثبت نام مسترد نمی‌گردد.
ماده ۲۳- کاریابی می‌تواند به منظور وصول حق الزحمه خود در زمان معرفی به کار از جوینده کار تضمین و تأمین لازم را در قالب سفته اخذ نماید.
تبصره- میزان تضمین اخذ شده از کارجو نباید بیشتر از یک ماه حقوق دریافتی وی از کارفرما باشد.
نظام نظارتی و کنترلی:
ماده ۲۴ – رسیدگی به موارد تخلف هریک از کاریابی‌ها براساس گزارش کارشناسان ذیربط با حضور مدیرکاریابی در هیأت استانی انجام می‌شود.
ماده ۲۵- موارد قابل رسیدگی موضوع ماده (۲۴) این آیین نامه به شرح زیر است:
الف) افشای هرگونه اطلاعات مربوط به جویندگان کار به غیر از نام و نام خانوادگی، سن، جنس، سوابق تحصیلی، مهارتی و شغلی
ب) انتشار و تبلیغ هرگونه آگهی اغوا کننده با هدف سوء استفاده از جویندگان کار
پ) ارائه هرگونه اطلاعات و آمار غیر واقعی به واحدهای ذیربط
ت) فقدان عملکرد و غیرفعال بودن کاریابی
ث) عدم رعایت تعرفه‌های اعلام شده درخصوص دریافت حق الزحمه
ج) اخذ تضمین غیر از موارد احصاء شده در ماده (۲۳)
چ) اعمال تبعیض درمعرفی جویندگان کار واجد شرایط با تخصص و سوابق مشابه به واحدهای پذیرنده نیروی کار
ح) اشتغال به فعالیت دیگری به غیر از امر کاریابی
خ) عدم ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان
د) ‌عدم نصب تابلو، مجوز و منشور راهنمای استفاده از خدمات کاریابی درموسسه کاریابی
ذ) عدم ارائه به موقع آمار و اطلاعات درخواستی به واحدهای ذی ربط
ر) ارتکاب هرگونه عمل خلاف شئونات اخلاقی و شغلی
ماده ۲۶- عدول موسسات کاریابی از مفاد این آیین نامه و سایر ضوابط مربوط تخلف محسوب شده و برابر مجازات‌های تعیین شده در جدول زیر با متخلفان برخورد خواهد گردید و در صورت لزوم، موارد از طریق مراجع ذیربط و قوه قضاییه تعقیب می‌گردد.
تبصره: سازمان استان موظف است موضوع لغو مجوز کاریابی متخلف را به طور مشروح به کلیه استان‌ها اعلام نماید تا درسایر استانها از قبول درخواست مجدد آن خودداری شود. موضوع لغو مجوز کاریابی توسط سازمان استان مربوط، از طریق جراید و یا به طرق مقتضی جهت آگاهی عمومی اعلام می‌شود.
ضوابط انتخاب و معرفی کاریابی‌های نمونه:
ماده ۲۷- کاریابی‌ها پس از بررسی عملکرد سالانه آنها به شرح زیر با توجه به امتیاز کسب شده توسط وزارت مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
الف) بالاترین آمار مربوط به بکارگمارده شدگان در داخل و یا خارج از کشور
ب) تامین نیروی مورد نظر کارفرمایان (اعم از داخلی و خارجی) و رعایت اصل تطبیق عرضه و تقاضای نیروی کار به لحاظ انضباط، تخصص، مهارت و رضایت کارفرما
پ) اعلام منظم گزارش‌های ماهانه ثبت نام شدگان، معرفی شدگان، فرصت‌های شغلی و به کارگمارده شدگان به سازمان استان
ت) داشتن وب گاه جهت معرفی خدمات کاریابی
ث) تهیه و تدوین گزارش و مقاله درخصوص شناخت بازار کار داخلی و خارجی
ج) رضایت جویندگان کار و کارفرمایان از موسسات کاریابی
ماده ۲۸- سالانه از محل اعتباراتی که برای کمک و تجهیز کاریابی‌ها در قانون بودجه کل کشور منظور می‌شود براساس ضوابط تعیین شده توسط وزارت، از طریق سازمان استان به کاریابی‌هایی که مطابق این آیین نامه فعالیت نموده باشند، با رعایت قوانین و مقررات مربوط پرداخت می‌شود.