ثبت برند صنایع غذایی

صنایع غذایی به دلیل وسیع بودن و فراوانی که در بازار دارد همیشه مورد توجه بازرگانان، تاجران، بازاریابان، تولیدکنندگان و هم خدمات دهندگانی از قبیل موسسات ثبت برند و برند سازی بوده است.

در انتخاب نام و مارک تجاری به چند نکته باید توجه کرد:

  1. نام تجاری باید مزایای محصول رو توصیف کنه که صفت برجسته محصول را توصیف میکنه .
  2. نام محصول باید گویا ، رسا و گیرا باشه و در خاطره ها بمونه
  3. نام تجاری باید مناسب با فعالیت شرکت یا تصویر ذهنی از محصول باشه مثل زمزم، خوشگوار ، بهنوش
  4. مارک انتخابی نباید محدودیت قانونی داشته باشه مثلا چند سال پیش دادگاه فدرال ، شرکت خدمات حقوقی هایترو موظف کرد تا تبلیغاتشان را به گونه ای نمایش دهند که مشخص باشد مارک شرکت از نام موسسه جو.ال. هایت اقتباس شده . چون مدیران هتل های زنجیره ای هایت شکایت کرده بودند که که موسسه مذکور با انتخاب نام هایت باعث تضعیف مارک تجاری آنها شده است.

واحدهای تولیدی بیشترین رغبت را به ثبت نام تجاری نشان می دهند که در بین آنها نیز مواد غذایی با ۶۰ درصد در رتبه اول قرار دارند و بعد از ان به ترتیب پوشاک،محصولات سلولزی، پوشاک و نانو قرار دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

سیزده − 4 =