لوگو

لوگو: عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است به ‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی چیده شده‌است.

 شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد. نشان‌واره یا لوگو طرحی استبرای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات سازمانها و نهادها و … را شرح می‌دهد.

جدیدا اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیلها، لباس نیروهای نظامی، نشان‌ها، فیلمها حتی پرچم‌ها استفاده شده است.

لوگو در لغت به معنای نماد یک شرکت یا کارخانه یا مجله و روزنامه می باشد. به عنوان مثال لوگوی روزنامه همشهری کلمه "همشهری" به صورت مقطع می باشد.

لوگو، آرم یا نشانه نمادیست برای بیان کردن یک عبارت کسب و کار و یا القا نمودن یک مفهوم. لوگو ، آرم و یا نشانه عموما بالقوه ترین نقش را در معرفی یک برند یا نام تجاری ایفا می کنند و به بیان ساده تر ریشه اصلی تبلیغات ، بازارسازی و جذب مشتری برای یک کسب و کار ،لوگوی آن مجموعه و کسب وکار محسوب می شود. طراحی نشانه یکی از تخصص های عالی و منحصر به فرد در علم طراحی های گرافیکی محسوب می شود.

لوگو و علامت تجاری یک آرم مشخص است که اجناس و خدمات مخصوصا که توسط شخص یا تشکیلات خاصی تولید را متمایز می‌کند. منشأ آن به زمان باستان بر می‌گردد؛ وقتی که صنعت گران امضاها یا علائم خود را روی آثار هنری و کاربردی خود چاپ می‌کردند. با گذشت سال ها سیستم های امروزی وآرم تجاری به جای این علامت قرار گرفتند. این نظام به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که از کالاها و خدماتی که ماهیت و کیفیت آنها مورد نظرشان است و با آرم مخصوص مشخص شده‌اند، بهره بگیرند.

لوگو با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها، در سطح جهانی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

لوگوها می‌توانند شامل نقاشی‌ها، سمبل‌ها، نقش‌های سه‌بعدی وبسته‌بندی کالاها، علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات، رایحه‌ها و یا رنگ‌هایی جهت معرفی ویژگی‌ها باشند.

انواع لوگو:

  1. نماد
  2. نوشتاری

نماد: این نوع لوگو، در واقع یک شکل می باشد که به نام، موضوع فعالیت و یا مفاهیم مرتبط دیگری اشاره می کند. این سبک بهترین سبک لوگو از نظر ما می باشد زیرا یک شکل ساده براحتی در ذهن ثبت خواهد شد و فارغ از اینکه بیننده از چه کشور و با چه زبانی به آن نگاه می کند، بخوبی با او ارتباط برقرار می کند.

نوشتاری: لوگوی نوشتاری معمولا به این صورت هست که نام برند با استفاده از یک فونت مناسب و یا سفارشی، طراحی شده و بعنوان لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. لوگوی نوشتاری می تواند به این شکل باشد که نام برند با یک فونت آماده یا سفارشی نوشته شود و با یک تغئیر کوچک و خلاقانه مفهومی را نیز برساند و یا به نوعی خاص زیبا و یونیک شود.

مزیت لوگوی نوشتاری در این است که وابستگی زمانی ندارد و همیشه قابل استفاده خواهد بود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

5 − 4 =