ثبت شرکت سهامی خاص به صورت اینترنتی

اطلاعات متقاضی ثبت شرکت

در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود. «واحد ثبتی» اداره ای ثبت شرکت، مکانی است که شرکت باید در آنجا ثبت شود. سپس «تابعیت متقاضی» مشخص می شود.اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر ایرانی انتخاب شود باید «شماره گذرنامه» ورود اطلاعات شود. «نوع شرکت» مشخص می کند که تقاضای ثبت چه نوع شرکتی را تقاضا دارد.

اگر نوع شرکت «شعبه شرکت خارجی» یا «نمایندگی شرکت خارجی» باشد مواردی در ذیل صفحه نمایان می شود. این اطلاعات شامل «نام فارسی شرکت مادر»، «نام لاتین شرکت مادر»، «سرمایه به ریال»، «سرمایه به دلار»، «مرجع ثبت کننده به فارسی» و «مرجع ثابت کننده به لاتین» را نیز باید ورود اطلاعات کند.

همچنین باید «کشور ثبت کننده» را از فهرست کشورها انتخاب نماید. سایر اطلاعات شامل «شماره ملی متقاضی»، «نام متقاضی»، «نام خانوادگی متقاضی» و «شماره همراه متقاضی» می باشد. همچنین باید «سمت متقاضی» از نظر اینکه اصیل یا وکیل است تعیین شود.

منظور از «نام امضا کننده دفتر» و «نام خانوادگی امضا کننده دفتر» مشخصات شخصی است که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکت ها تایید می نماید. «سمت امضا کننده دفتر» مشخص می کند که شخص از مدیران، شرکا، سهامداران یا وکیل رسمی است.

«وضعیت توکیل امضا کننده» نیز حق واگذاری به غیر را مشخص می کند. پس از کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رود.

در این صفحه نام های درخواستی ثبت می شود. برای این کار ابتدا نوع شرکت از فهرست «نوع شرکت» انتخاب می شود.

سپس «اولویت نام» مشخص می شود. منظور از اولویت نام ترتیب پیشنهادی اسامی است که از یک تا پنج می باشد. پس از آن «نام درخواستی» را مشخص نموده و در قسمت مورد نظر تایپ می شود. در قسمت «توضیحات متقاضی» اگر توضیحی در مورد نام پیشنهاد شده لازم باشد نوشته می شود.

در مرحله بعدی کلید «افزودن نام درخواستی» کلیک شده موارد تعیین شده در قسمت پایین فرم نشان داده شود. لازم به ذکر است که پس از ورورد هر نام باید این کلید را کلیک نمایید.

برای حذف یک نام بر روی ۶٫jpg کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم.در این مرحله به صورت خودکار یک شماره پیگیری ۱۹ رقمی دریافت می نمایید و اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد.

با توجه به نوع شرکت مدارکی را که متقاضی باید ارائه نماید به صورت خودکار نشان داده می شود. در سمت راست فرم گزینه ای به نام «تایید مدارک مورد نیاز» وجود دارد که باید تیک بخورد.

در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارک مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه آنها اقدام می نماید. پس از آن کلیدی به نام پذیرش وجود دارد که با زدن آن تقاضای تاسیس ثبت نهایی شده و ارسال می گردد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

11 + 5 =